Merhaba arkadaşlar bugün sizler bir biliyor muydunuz köşesi gibi bir şey yazıyorum. Bu belki çok küçük bir şey ama benim baya başımı ağrıttı.

 //
   public GameObject goTas;
    public Transform goTrsfrm;
//

 

Unity de Class ların üst kısımlarına bu tarzda kodlar tanımlayıp sonra başka bir yerden bunu çalıştırdığımızda sorun çıkabiliyor.

NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object

Bu tarz hatalar ile karşılaşa bilirsiniz.

Çözümü :

main.cs ve gameplayer.cs diye iki class var. Ortak fontionlarımı main.cs içini yazıyorum. Bu kod hiç bir objemde başlangiçta çalışmıyor ama her türlü class doyamda ortak kullandığım kodumu buraya yazıyorum.

Örneğin : main.cs

//
//
//
 public void CreateTas(GameObject goTas ,string tasAd)
 {
        object handTas = new object();
        goTas.name = tasAd+",";
        handTas = Instantiate(goTas, new Vector3((-0.08022837F + (0.01221297F * 14)), 0.3411978F, -0.1671953F), goTas.transform.rotation);
 }
//
//

gameplayer.cs

//
//
public GameObject goTas;
public Transform goTrsfrm;
string tas = "xx";
main lvLiva = new main();

// Use this for initialization
    void Start()
    {
                lvLiva.CreateTas(goTas, “Olusan objenin adı”);
    }
//
//